Interjú Margaret Gillel, A Nagy Gatsby egyik kalaposával
2013. július 10. írta: Ozmonda

Interjú Margaret Gillel, A Nagy Gatsby egyik kalaposával

Ha összehozol nyolc tehetséges ausztrál kalapost, mi lesz az eredmény? Mesés fejfedők "A Nagy Gatsby" című filmhez! Mi  a sydney-i kalapossal, Margaret Gillel beszélgettünk arról, ami minden kalapos álma, hogy legalább egyszer az életben mozivásznon láthassa a munkáit.   

 



Milyen csodálatos, Margaret, hogy  a kalapszalonod remekművei részt vehettek "A Nagy Gatsby"  forgatásán. Milyen más filmekben vettél még részt és milyen minőségben?


 
Az első filmem, Baz Luhrmann filmje az "Ausztrália" ahol szintén kalaposként dolgoztam. Aztán két "X-Men"filmben, mint varrónő. Nagy öröm volt, hogy dolgozhattam Hugh Jackman-el és most már Leonardoról is elmondhatom ugyanezt! A Nagy Gatsby volt a negyedik film.


Mint színházi kalapos, nehezebbnek tartod ezt, mint a divatos utcai viselethez készülő kalapokat, és ha igen, miért?

Igen, a színházi divatáru készítése fizikailag megterhelő. Egy film készítése alatt minimum 50 órás a munkahét . A Gatsby forgatása alatt öt hónapig tanítottam is szombatonként, így nagyon fárasztó ütemterv alakult ki. A színházi kalapművesség nagyon nehéz volt a kezdetekben. Általában nehéz, de formatartó anyagokkal dolgozunk, majd a külsejét különféle anyagokkal borítjuk, így a varrás vastag és a legtöbbet kézzel készítjük. A Gatsby-ben, azonban valódi kalap anyagokkal dolgoztunk,  tehát nem nehéz selymekkel, tollakkal, ékszerekkel, stb.


Csapatmunka kellett ahhoz, hogy  megteremtse a filmben viselt sapkákat, kalapokat. Hogyan tudtál választani, hogy mit akarsz csinálni?

Rosie Boylan-ra bíztuk a vezetést, ő nagyon jól tudta, hogy mik a csapat erősségei és úgy alakította a részmunkákat, hogy mindenki a neki megfelelőt kapja.  Elé sok "extra" feladatot kaptam. Ezek extrák fontos részei a "Gatsby" témának, stílusnak, mint például a - pillangó és a pókháló - a hal  sapkák - sellők és a táncoló ikrek a zöld flitteres sapkákban és a baby doll bonettek. A pókhálót, a hal uszonyokat és a sellőket, a Paul Getty által 1920-ban készített fotográfiák ihlették. A sárga gyöngyös fejdíszt, melyet a táncoló ikrek viselnek, kollégám, Millie Adams készítette és az inspirálciót egy korabeli kép adta.

Azon túl, hogy kaptunk egy számot, hogy hány "szegény" sapkát, party darabot, klost, turbánt, férfi sapkát, női ruhát igényelnek, a legtöbb darab kompromisszumok árán jött létre.  Mi voltunk az utolsók akik elkészültek az olyan jelenetekben, mint a tetőtér, a plaza hotel,az utcai jelenetek, vagy épp Myrtil lakása.

Sok inspirációt adott a divat, a korabeli katalógusok, a divatfotók és vázlatrajzok, történeti lapok, régi tollak, gyöngyök, ékszerek és szép szövetek. Volt egy "bibliánk", mely a karakterekhez rendelt képeket, ötleteket tartalmazta. A kalap stílusa és a jelmez célja, hogy ábrázolja az adott  karakter személyiségét. A film korábbi szakaszában Rosie és a kosztümrészleg vezetője éles vitákat vívott a "megjelenésről" és a  karakterek személyiségéről. Gyakran csak azért kellett néhány ilyen ötletet megvalósítani, hogy a kosztümösök láthassák, milyen a valóságban. A sárga klos a  nemez virágokkal (Myrtle lakása) úgy készült, hogy illeszkedjen a ruhához, amit a karakter viselt, amin szintén virágok voltak, összességében azért, hogy megfeleljen a "hangos és laza" nő figurájának. Jordan gyönyörű, szürke klos kalapját Rosie és Cheryl alkotta, és a kalaptű eredetileg Tiffany. Jordan egy erős karakter, nagyon nyugodt, "nézz rám, ha érdekellek" típusú ember,... így kellett a feltűnő és elegáns, de karakteres kalap. Daisy, az ő nyílt személyiségével, azt hiszem, soha nem nőtt fel, így ő volt az elegáns kalapok között a "szomszéd lány", a naivitás megjelenítője. A bibliánk, amely már említettem, mindenkihez rendelt egy kinézetet. Néhány ezek közül a tényleges terveket tartalmazta, néhány viszont az általános jellegű ötleteket.

Hány kalap, illetve fejdísz készült el végül?

Körülbelül 500!

Az összes darabokat figyelembe véve, melyik volt az amely a legnagyobb kihívást jelentett technikailag?

A legnagyobb műszaki kihívást a pillangó jelentette.

Melyik a kedvenc darabja?

Számos kalapot tekintek kedvencnek ... a pillangót, pókhálókat, a hal uszonyokat... Mivel itt teljesen elememben érezetem magam, nem tekintettem munkának!

 

Hány kalapos vett részt a döntéshozatalban?

Heten csupán időlegesen dolgoztak a csapatban. Rosie, Cheryl és én voltam, aki résztvett a döntésekben, mivel  ehhez legalább 20 hetet kellett a csapatban eltölteni. De Isobel Hutton, Sonia Bennett, Renata Beslik, Eliza Clark, Millie Adams is a saját részlegüket vezették, valamint persze Rosie Boylan, Cheryl Rounsefell és én.

 

A fejet teljesen elfedő klos nem illik minden archoz, különösen a széles archoz, vagy nagy orrhoz.  Van valami tipped, hogy néhányunknak, akik nem rendelkezünk a kedves Daisy-hez hasonló alakú arccal, mit viselhetnénk mégis?

Egyetértek, a klos-stílus igazán nehéz viselet. Talán egy aszimmetrikus karimájú kalap a megoldás, az egyik oldalon mélyebbre húzva. A hajat is kell tűzni a fülek mögött, hogy kordában tartsuk valamilyen módon.


Oly sok részlet a filmben, mind a jelmezek, mind a cselekmény terén, így sokan mennek vissza megnézni a filmet újra és újra. Te hányszor láttad?

A filmet négyszer láttam eddig, de tervezem még kétszer megnézni a barátokkal. Aztán valószínűleg látni fogom még egyszer, csak mert megengedhetem magamnak. Az első alkalommal, amikor láttam, még dolgoztunk rajta, és kerestük, hogy milyen darabot tettek bele a végső vágásba. Mondják, hogy nagyon sűrű film, főleg a parti jelenetek, így minden alkalommal van valami felfedezni való!


Számíthatunk arra, hogy többet látnunk a stílusból a Royal Ascot Derby-n és Melbourne Cup alkalmával?

Egyetértek azzal, hogy a következő néhány verseny szezont befolyásolni fogja ez a film. Azt hiszem, azért, mert ennek az időszaknak a ruhái viszonylag frissek, a legtöbbünknek vannak olyan képei a nagymamákról és nagynénikről, ahol ilyen típusú kalapokat viselnek, így nem annyira idegen az ötlet, hogy mi. is ilyet horjunk. A megjelenés valószínűleg jellemzőbb lesz az őszi karneválokon.


Van még valami izgalmas a tarsolyában?

Nemrég fejeztem be a "King Kong, a musical" darabjait, amelyet hamarosan Melbourne-ben mutatnak be. Jelenleg egy Steam Punk show-n dolgozom Nigel Shaw jelmeztervezővel. A show címe az"Élet, ahogy mi ismerjük", és a P & O Cruise Line számára íródott. Ezen a musical-en dolgoztunk az elmúlt évben, és mivel elég népszerű, így két hajón is játszani fogják. Ezután ... csak arra várok, hogy csörögjön a telefon.

A bejegyzés trackback címe:

https://ozmonda.blog.hu/api/trackback/id/tr145391520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása