Paprikaszín folytatás
2016. június 13. írta: Ozmonda

Paprikaszín folytatás

Eltelt egy kis idő, és összeszedtem energiáim maradékát, így folytathatjuk a paprikás kísérletet.

Három alany született egy-egy kanál minőségi pirospaprikával: egy egy kanalas trisós, egy egy kanalas mosószódás és egy két kanalas mosószódás, 20-20 ml vízzel. Az első amit felfedeztem, hogy a mosószódás alanyok melegszenek, juhéj :-) Persze nem annyira, hogy ételt is melegíthessenek, de ez egy későbbi projektozmonda-paprikaszin-kiserlet1.jpg.

Ezután három nap pihenő következett, majd megtekintettük az eredményt. Az első alany a trisós áldozat, bizony kiengedte magából a vörös olajat. A két másik nem.

ozmonda-paprikaszin-kiserlet2.jpg

ozmonda-paprikaszin-kiserlet3.jpg

Következőnek összeöntöttem kísérleti pogácsáimat egy edénybe, majd következett a savval való semlegesítés. Erre sima 20%-os ecetet használtam fel, habzott, ahogy kell, majd úja felöntöttem pár kanálnyival, lépésenként addig míg a habzás csendesedett.

ozmonda-paprikaszin-kiserlet5.jpg

Aztán átszűrtem a kapott szuszpenziót, így csak a narancsos folyadék maradt meg.

ozmonda-paprikaszin-kiserlet6.jpg

ozmonda-paprikaszin-kiserlet7.jpg

Most épp ott vagyunk, hogy tartanak a festési kísérletek ázatásos és főzéses eljárással Erről később írok.

Most foglalkoztat az eset kapcsán egy erjesztéses verzió is :-)

 

A képek sajátok, és a minőségük bár kétséges csupán a dokumentáció miatt kellettek.

A bejegyzés trackback címe:

https://ozmonda.blog.hu/api/trackback/id/tr478806108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása